Trzy porady dla kobiet, które ćwiczą na siłowni

kobieta cwiczy

Co jakiś czas można usłyszeć głosy, że kobiety nie powinny ćwiczyć na siłowni, ponieważ zbudują się im monstrualne mięśnie. Na szczęście coraz więcej Pań przekonuje się, że jest inaczej i że ćwiczenia na siłowni to naprawdę świetny pomysł. Jak się okazuje coraz więcej kobiet zaczyna dostrzegać fakt jak wiele zalet ma trening z ciężarami, oczywiście nie oznacza to, że kalistenika, czyli ćwiczenia z obciążeniem własnego ciała to coś złego, a wręcz przeciwnie, jest to świetna alternatywa dla osób, które z pewnych względów nie chcą trenować na siłowni, albo mają innego rodzaju priorytety. Oczywiście trzeba wspomnieć, że kalistenika nie wyklucza również treningu siłowego.

Stwierdziłem, że napiszę tutaj porady dla kobiet, które ćwiczą na siłowni, albo zamierzają ćwiczyć, tak aby mogły osiągnąć zadowalające efekty jak najszybciej się da. Kobiety, które chcą trenować na siłowni powinny pamiętać o kilku bardzo istotnych aspektach, które wspomogą ich trening siłowy oraz dzięki, któremu zbudują swoją idealną sylwetkę:

  • Pamiętaj o wolnych ciężarach – Nawet jeżeli kobiety nie boją się już trenować siłowo to jednak zdecydowanie częściej upierają się przy tym, aby trenować na maszynach, a nie na ciężarach. Bardzo dużo kobiet ciągle boi się wykonywać martwy ciąg, przysiady, wiosłowanie czy wiele treningów z wolnymi ciężarami. Oczywiście nie jest to jedynie domena kobiet, ponieważ osobiście znam mężczyzn, którzy również boją się wykonywać takie o to ćwiczenia, ale mimo wszystko kobiet z takim podejściem jest po prostu zdecydowanie więcej, niżeli mężczyzn. Naprawdę nie macie się czego obawiać, ponieważ jeżeli zależy Wam na świetnej sylwetce to przysiady powinny być Waszym podstawowym ćwiczeniem. Obojętnie na czym Wam zależy, czy na spaleniu tkanki, czy na zbudowaniu jakieś nieco większej muskulatury to i tak powinnyście trenować na wolnych ciężarach.
  • Nie chodź na siłownie z koleżankami – O ile faceci, którzy chodzą na siłownie z reguły wiedzą po co chodzą na siłownie, o tyle gdy zabierzecie koleżankę na siłownie i Wy nawet będziecie wiedziały po co tu przyszłyście to najczęściej ona nie będzie wiedzieć sama co tu robi. Gdy będziecie ćwiczyć ona będzie ciągle z Wami gadać, a w przypadku ciężkich ćwiczeń zacznie narzekać na to, że jej za ciężko i że się męczy i że nie chce jej się więcej ćwiczyć. Nie mam zamiaru tu uwłaczać kobietom, ale zdecydowanie bardziej jesteście zawzięte, jeżeli same trenujecie. W przypadku ćwiczeń z partnerem za bardzo Wam to nie wychodzi.
  • Omijaj treningi grupowe – Wszelkiego rodzaju zajęcia fitness, czy inne tego typu zajęcia grupowe nie mają tak naprawdę większego sensu, ponieważ nie dają one miarodajnych efektów. To, że ćwiczycie w grupie wcale nie spowoduje, że razem lepiej coś zdziałacie, a jest wręcz przeciwnie. Tego typu zajęcia są dobre dla osób, którym tak naprawdę nie zależy na zbytnich efektach. Jeżeli chcesz szybko i efektywnie zrzucić wagę, albo nabrać mięśni to nie masz innego wyjścia jak trening siłowy.

KobiecaKulturystyka.pl Kobiety w sporcie. Nowy portal.